Articole

Afla mai multe despre panica, anxietate, depresie si despre intreaga viata psihica

Craciun… fericit?

Gabriel Dinu
S

Luna decembrie, pe cat de frumoasa si vesela pare a fi, vine pentru multi dintre noi si cu o serie de provocari. Luminitele colorate care ne inconjoara, colindele voioase pe care le auzim la fiecare pas, pozele prietenilor din vacante, filmele cu final cum nu s-ar putea mai bun, toate acestea creaza un miraj ce ne poate face sa credem ca viata noatra imperfecta este singura care face nota discordanta in peisajul fermecator al sarbatorilor.

Cum putem sa ne mentinem echilibrul emotional in luna in care lipsa de voiosie pare a fi scoasa in afara legii? Iata cateva idei care ti-ar putea fi de folos:

1. Aminteste-ti ca sarbatori perfecte exista numai in filme si povesti. Fiecare avem o imagine despre cum „ar trebui sa fie Craciunul”: poate inconjurati de intreaga familie, poate alaturi de persoana iubita sau intr-o vacanta exotica. Adesea realitatea ne trezeste din visare cu o galeata de apa rece (iti amintesti de „ice bucket challenge?… Cam asa!) De fapt, in viata reala apar cel mai adesea imperfectiuni, nepotriviri, nuci in perete. Nu se intampla numai unora, ci celor mai multi. Cu cat reusim sa renuntam mai repede la tabloul perfect, cu atrat vom putea incepe mai curand sa ne bucuram de ceea ce avem in jurul nostru chiar daca nu e ca in filme.

2. Limiteaza comportamentele daunatoare. Exista o serie de obiceiuri care ne ofera confort pe moment, dar odata ce trece efectul lor imediat, se instaleaza disconfortul fizic si emotional. Intre acestea as enumera consumul excesiv de alcool, mancatul excesiv, lipsa exercitiului fizic, lipsa iesirilor in aer liber. Planifica-ti sa fii moderat in ceea ce consume si sa faci cat mai multe plimbari in aer liber.

3. Ai grija SI de tine. Multi dintre noi suntem atat de prinsi in activitati la finalul anului – incheierea situatiilor la serviciu, cumpararea cadourilor, curatenia, pregatirea meselor etc, incat uitam sa ne acordam noua insine atentia si timpul necesar pentru a pastra o stare de bine. Te incurajez sa iti planuiesti activitatile pe care le ai de facut pe timpul zilei de dimineata sau in seara dinainte si sa incluzi cel putin 15 minute de „timp pentru tine” – o secventa din zi in care sa faci ceva ce te relaxeaza, te face sa te simti ok sau chiar te bucura si iti da energie.

In cele din urma, intrucat se obisnuieste ca in aceasta perioada sa ne incheiem mesajele cu o urare, iti doresc sarbatori cu echilibru, cumpatare, acceptare si cat mai multa stare de bine.

Pentru orice problema de natura psihologica, te asteptam la cabinetele noastre din Bucuresti sau Cluj-Napoca sau pe www.gandestesanatos.ro, unde inregistrarea si primele 3 sedinte-lectii sunt gratuite. Poti face o programare la unul din numerele de telefon pe care le gasesti la sectiunea de Contact de pe site.

NOU! Acceseaza gratuit primele 3 sedinte-lectii ale platformei de psihoterapie si dezvoltare personala online descarcand aplicatia GandesteSanatos din AppStore si GooglePlay. Daca doresti si interactiune cu un psiholog te poti inregistra gratuit pe www.gandestesanatos.ro.

Psiholog Sandra Voicu
0729.007.831
sandra.voicu@psihosolutii.ro
www.gandestesanatos.ro
www.psihosolutii.ro

Facebook

Bucură-te și tu de avantaje!

Inregistrează-te și ai 3 ședințe - lecții gratuite!
Inregistrarea durează 2 minute.